Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Login/Adres e-mail:
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 104
» Najnowszy użytkownik: Barbara
» Wątków na forum: 63
» Postów na forum: 92

Pełne statystyki

Użytkownicy online
Aktualnie jest 11 użytkowników online.
» 0 Użytkownik(ów) | 11 Gość(i)

Ostatnie wątki
Tabletki na odchudzanie –...
Forum: Suplementy diety wspomagające odchudzanie
Ostatni post: Administrator
03-02-2018, 05:02 PM
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 5,081
Kim jest dietetyk?
Forum: Ogólna dyskusja na temat odchudzania
Ostatni post: Ikar
04-10-2017, 03:53 PM
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 2,693
Dieta opracowana przez Pi...
Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh
Ostatni post: Ikar
04-10-2017, 03:49 PM
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6,152
Dieta 1000 kalorii – czy ...
Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh
Ostatni post: Ikar
04-10-2017, 03:42 PM
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 4,503
Green Magma skuteczne tab...
Forum: Suplementy diety wspomagające odchudzanie
Ostatni post: GreenMagma
03-28-2017, 07:42 AM
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 1,926
trener personalny
Forum: Plany treningowe, poszczególne ćwicznia
Ostatni post: Ikar
12-05-2016, 02:52 PM
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 4,480
Witam
Forum: Przywitaj się
Ostatni post: karolinaSk3
12-05-2016, 09:57 AM
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 9,952
Dieta po diecie
Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh
Ostatni post: Ikar
10-06-2016, 02:07 PM
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 4,301
Dieta owsiana
Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh
Ostatni post: Ikar
10-06-2016, 02:06 PM
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 3,267
Dieta amerykańska
Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh
Ostatni post: Ikar
10-06-2016, 02:06 PM
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 3,190

 
  Dieta norweska
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 02:04 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Wszystkie osoby, które mają sporą nadwagę i otyłość dobrze wiedzą, że walka ze zbędnymi kilogramami to bardzo duże wyzwanie. Jeżeli jednak podejmujemy się takiego zadania, to warto wybrać dietę, która pomoże nam skutecznie zgubić nadmiar ciała. I tak na przykład strzałem w dziesiątkę może się okazać dieta norweska. Jest ona dosyć popularna i przede wszystkim daje spektakularne skutki, ale należy sobie jasno powiedzieć, że nie można jej stosować dłużej niż dwa tygodnie. Dieta norweska skutecznie przyspiesza nasz metabolizm, ale dla niektórych osób może być zbyt drastyczna dlatego też, powinny z niej zrezygnować osoby starsze, dzieci oraz kobiety w ciąży i matki karmiące. Podstawą jadłospisu są grapefruity oraz jajka. Każdego dnia spożywamy tylko trzy posiłki. Przykładowa dieta dzienna to na przykład dwa jajka na twardo na śniadanie, do tego kawa lub mocna herbata oczywiście bez dodatku cukru. Na obiad zjadamy jednego grapefruita, trzy jajka i znowu kawę lub herbatę. Jak widać z powyższych przykładów menu jest trochę monotonne, ale przynosi za to oczekiwane efekty.

Wydrukuj tę wiadomość

  Dieta stworzona przez specjalistę
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 02:03 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Jeżeli zależy nam nie tylko na zrzuceniu zbędnych kilogramów, ale także na zachowaniu dobrej kondycji i zdrowia, to zdecydowanie powinniśmy bliżej przyjrzeć się swojej diecie. Jak się okazuje temat diet jest bardzo popularny w różnych kręgach, i praktycznie każdy ma coś do powiedzenia w tej kwestii. Dla jednych nie istnieje dieta cud, a inni uważają, że każda nowo pojawiająca się na rynku metoda jest właśnie taką dietą cud. Osoby, które chcą szybko schudnąć zazwyczaj wybierają gotowe i sprawdzone sposoby na walkę ze zbędnymi kilogramami. Są jednak tacy, którzy wypróbowali już wielu metod i żadna dieta nie była dla nich skuteczna. Co zatem można zrobić w takiej sytuacji? Przede wszystkim należy zgłosić się do lekarza specjalisty, który sprawdzi jaka jest przyczyna przybierana na wadze i który przygotuje dla nas indywidualną dietę. Takie rozwiązanie jest bardzo korzystną opcją, bo lekarz dopasuje menu do naszego stanu zdrowia i trybu życia. Tak skonstruowana dieta nie przyniesie żadnych skutków ubocznych i nie pozwoli na pojawienie się efektu jo jo.

Wydrukuj tę wiadomość

  Dieta jogurtowa
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 02:02 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Osoby, które na co dzień nie jedzą mięsa, a także Ci, którzy chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów powinny przyjrzeć się diecie jogurtowej. Jest to dosyć znana metoda odchudzająca, ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że budzi sporo kontrowersji. Dieta z pewnością nie jest polecana prze lekarzy dietetyków, bo jest dosyć restrykcyjna i przede wszystkim grozi po niej efekt jo jo. Niemniej jednak, mnóstwo osób chętnie ją stosuje bo daje dosyć szybkie efekty. Tak więc dieta jogurtowa jak sama nazwa wskazuje, to przede wszystkim jogurty. Udając się do sklepu powinniśmy zwrócić uwagę na te, które posiadają żywe kultury bakterii. Dieta trwa dwa tygodnie i przez ten czas można jeść jogurty w praktycznie dowolnych ilościach. Z uwagi na to, że metoda może być nieco monotonna dozwolone jest także spożywanie małej ilości razowego pieczywa, warzyw i niektórych owoców. Na tego typu diecie można schudnąć nawet kilkanaście kilogramów, ale trzeba się liczyć z tym, że waga po zakończeniu diety znowu pójdzie w górę.

Wydrukuj tę wiadomość

  Dieta oczyszczająca
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 02:01 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Jeżeli od dłuższego czasu czujemy się przemęczeni, jeśli na nic nie mamy ochoty i jeżeli do tego osłabił się stan naszej skóry, włosów i paznokci może to oznaczać, że nasz organizm daje nam wyraźnie sygnały dotyczące osłabienia. Nasze ciało do prawidłowego rozwoju potrzebuje mnóstwo witamin i mikroelementów, ale jeżeli w organizmie nagromadziło się sporo substancji toksycznych, to także możemy mieć problemy z koncentracją i złym samopoczuciem. Rozwiązaniem tego problemu może być dieta oczyszczająca. Przeprowadza się ją w dwóch wariantach. Jeden z nich jest dosyć rygorystyczny i nie mogą go stosować dzieci, osoby starsze oraz kobiety w ciąży. Dieta polega na porzuceniu na kilka dni jedzenia i na piciu tylko i wyłącznie herbatek ziołowych oraz dużej ilości wody. Ten sposób nie powinien trwać dłużej niż cztery dni. Z kolei mniej rygorystyczny wariant oczyszczania organizmu, to dieta złożona z lekkich i odżywczych produktów. Jemy przede wszystkim sałaty, warzywa i chude ryby gotowane na parze. Dieta oczyszczająca na początku może dawać negatywne skutki uboczne, ale to jest normalna reakcja organizmu na usuwanie toksyn.

Wydrukuj tę wiadomość

  Dieta dla aktywnych
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 02:00 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Jeżeli prowadzimy bardzo aktywny tryb życia, to automatycznie musimy także dobrać dla siebie odpowiedni styl odżywiania. Przywykło się myśleć, że jednym z najrozsądniejszych z rozwiązań jest dieta 1000 kcal. Owszem, jest to bardzo dobrze znana, sprawdzona i bezpieczna dieta, ale nie dla każdego. Dawka 1000 kcal dla osoby bardzo aktywnej, to zdecydowanie za mało. Taką ilość kalorii mogą przyjmować jedynie osoby, które się odchudzają, ale i tak po zakończonej diecie należy nieco zwiększyć dzienną dawkę kaloryczną. Niemniej jednak, dieta 1000 kcal może być świetną bazą dla diety dla osób aktywnych. Składa się ona bowiem z dużej ilości produktów pełnoziarnistych, roślin strączkowych, warzyw i ryb, a tego typu składniki to samo zdrowie. biorąc pod uwagę uprawiany zawód, a także aktywność fizyczną zawsze trzeba dopasować do nich dzienną dawkę kalorii. I tak na przykład dorosły mężczyzna pracujący fizycznie będzie potrzebował około 3000 kalorii dziennie. Z kolei kobiecie uprawiającej zawód biurowy wystarczy 1500 kcal w ciągu dnia.

Wydrukuj tę wiadomość

  Dieta 8-godzinna
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 02:00 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Wszyscy, którzy na co dzień walczą ze zbędnymi kilogramami dobrze wiedzą, że od czasu do czasu na rynku pojawiają się jakieś rewolucyjne metody. Za każdym razem mamy nadzieję, że sposób ten przybliży nas do zdrowego trybu życia i przede wszystkim, że pomoże nam pozbyć się nadwagi i otyłości. I tak na przykład jakiś czas temu furorę zrobiła dieta 8-godzinna. Metoda jest na tyle rewolucyjna, że nie polega tylko na zmianie jadłospisu, ale przede wszystkim na zmianie nawyków żywieniowych. Jej twórcy próbują nas przekonać, że w ciągu dnia powinniśmy jeść tylko przez osiem godzin. Pozostałych szesnaście godzin doby, to post w czasie którego można ewentualnie pić wodę mineralną. Dieta jest trochę zaskakująca bowiem śniadanie możemy zjeść o dowolnej porze dnia. To od nas zależy jaki tryb życia prowadzimy i jak ustalimy sobie to ośmiogodzinne menu. Śniadanie możemy zjeść nawet w południe. Dieta ma tylko jedną zasadę należy jeść małe posiłki tylko przez osiem godzin, reszta doby to całkowity post.

Wydrukuj tę wiadomość

  Diety jednoskładnikowe
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 01:59 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Przeglądając bazę dostępnych na rynku metod odchudzających można odnieść wrażenie, że dieta jest bardzo popularnym tematem. Jeżeli tylko w dowolnym towarzystwie poruszamy tą kwestię, to natychmiast wokół nas pojawia się mnóstwo ekspertów z dobrymi radami. Prawda jest taka, że nie wszystkie sposoby na zrzucanie kilogramów polecane są przez lekarzy dietetyków. Do metod, które budzą spore kontrowersje zdecydowanie należy zaliczyć wszystkie tak zwane mono diety, czyli diety, których bazą jest tylko jeden składnik. Owszem, taka dieta pomoże nam naprawdę szybko pozbyć się zbędnych kilogramów, ale należy jasno sobie powiedzieć, że jedzenie tylko jednego składnika, nawet jeżeli miałby on być bardzo zdrowy może nam zaszkodzić. Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje mnóstwa składników odżywczych, a spożywanie przez dłuższy czas tylko marchewki, kapusty czy sałaty, to naprawdę zły pomysł. Jednoskładnikowa dieta, to dobre rozwiązanie, ale tylko wtedy, gdy chcemy poczuć się lżej, i gdy nie możemy na przykład dopiąć się w ulubioną bluzkę.

Wydrukuj tę wiadomość

  Dieta wegetariańska
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 01:56 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Jak mówi znane przysłowie „jesteśmy tym co jemy”.  Nasze menu wpływa nie tylko na stan zdrowia, ale także na samopoczucie i wygląd. Od tego co spożywamy uzależniona jest kondycja naszych włosów, skóry i paznokci. Jeżeli nie dostarczamy organizmowi odpowiednich składników odżywczych, to ten na początku będzie dawał nam wyraźne sygnały, że coś złego dzieje się z naszym ciałem. Nie wolno przegapić takich symptomów bo potem może już być bardzo trudno uzupełnić niedobory witamin. Dieta ma ogromny wpływ na nasze życie i dlatego też, coraz więcej osób zwraca uwagę na to co je. I tak na przykład w ostatnich latach furorę robi dieta wegetariańska. Na całym świecie można znaleźć jej mnóstwo zwolenników i przeciwników. Niemniej jednak, trzeba zaznaczyć, że wegetarianizm to nie tylko sposób na zrzucenie kilogramów, ale przede wszystkim dieta na całe życie. Jeżeli nasze menu będzie zbilansowane i jeśli produkty mięsne zastąpimy odpowiednią dawką zamienników, to nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy jedli tylko warzywa, produkty pełnoziarniste i owoce.

Wydrukuj tę wiadomość

  Dieta lodowa
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 01:56 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Jesteś aktywny fizycznie? Wydaje Ci się, że zdrowo się odżywiasz, ale ciągle nie możesz schudnąć? Sprawdzałeś co jest tego przyczyną? Kwestią, którą bezwzględnie musimy sprawdzić jest nasz tryb życia, zapotrzebowanie na kalorię oraz sama dieta. Na pierwszy rzut oka może nam się bowiem wydawać, że jemy zdrowo kiedy jednak dokładnie zapiszemy co i ile zjedliśmy w ciągu dnia to okazuje, że poza głównymi posiłkami spożyliśmy także sporo niezdrowych przekąsek. A co zalicza się do takich przekąsek? Oczywiście najczęściej są to słodycze. I tak na przykład jeżeli nie potrafimy z nich zrezygnować, to dieta lodowa powinna nas zainteresować. Jest to prosta i zdrowa w stosowaniu metoda, która pozwala na zjedzenie w ciągu dnia do dwóch gałek lodów. Warunek jest tylko jeden, lody muszą być śmietankowe i jak najbardziej naturalne. Nie możemy także korzystać z żadnych wafelków, polew ani słodkich dodatków. Poza tym dieta lodowa, to zdrowa porcja warzyw, ryb, nabiału i produktów pełnoziarnistych. Dieta lodowa to dobry pomysł dla osób, które mają problemy z wysokim ciśnieniem, krążeniem czy dużym cholesterolem.

Wydrukuj tę wiadomość

  Tabele żywieniowe
Napisane przez: Ikar - 10-06-2016, 01:55 PM - Forum: Diety i sposoby na poprawę naszych nawyków żywieniowcyh - Brak odpowiedzi

Stworzone przez lekarzy specjalistów tabele żywieniowe mają w prosty sposób obrazować, to z czego w ciągu dnia powinny składać się nasze posiłki. I tak na przykład jeżeli nie mamy żadnego pomysłu na zdrowe menu, jeśli nie wiemy z czego ma się składać dieta naszej całej rodziny, to wystarczy zerknąć na tabele żywieniowe i sprawa załatwiona. Znajdziemy tam mnóstwo cennych wskazówek i przede wszystkim sprawdzimy jak ma wyglądać nasza dieta. Od czego zatem powinniśmy zacząć swój dzień? Po pierwsze i najważniejsze musimy zjeść zbilansowane i wartościowe śniadanie. Jak wskazują tabele żywieniowe musimy zwracać uwagę na produkty pełnoziarniste, warzywa i chudy nabiał. Tego w naszym jadłospisie nie może zabraknąć. Powinniśmy jeść ciemne pieczywo, razowe kasze i makarony. Nie bez znaczenia są także ryby, warzywa i niektóre owoce. Nie możemy również zapominać o bardzo odżywczych roślinach strączkowych. A czego dieta zgodna z tabelami żywieniowymi nam zabrania? Przede wszystkim musimy unikać cukru, słodyczy, tłustych mięs i alkoholu.

Wydrukuj tę wiadomość

Menu